Comunicarea digitală în sănătate: Cum să atragi pacienți prin marketing medical eficient?

Hipocrat SEO - Agentie SEO Bucuresti| Marketing Digital Medical pentru Creșterea Clinicii Tale

Comunicarea digitală în sănătate: Cum să atragi pacienți prin marketing medical eficient?

Ghid complet pentru a-ți face clinica medicală vizibilă online și a atrage mai mulți pacienți

Simți deja cum tehnologia influențează domeniul sănătății?

De la dispozitivele mobile, laptopuri și tablete care îți oferă o serie de facilități pentru a-ți îndeplini activități specifice, dar și pentru a te conecta cu lumea medicală sau cu pacienții, până la aparatura ultraperformantă pe care o folosești fie în cabinet, fie în cadrul clinicii pentru investigații complexe.

Gândește-te numai la modul în care tehnologia digitală a evoluat în ultimii cinci ani. Ai observat cum te-a ajutat în comunicare, dar pe de altă parte te-a surprins cu maniera în care trebuie să transmiți informația?

Oferi servicii medicale de calitate, dar care sunt dificil de reperat în mediul digital. Când accesezi Google, vezi că website-ul tău se găsește pe a treia sau a patra pagină a motorului de căutare. Când cauți pe Google numele unui medic specialist din cadrul clinicii, descoperi că abia îl identifici. Când vrei să afli ceva despre o anumită afecțiune, descoperi o mulțime de articole ale concurenței, dar mai greu pe al tău.

De ce?

Pentru că website-ului tău îi lipsește optimizarea SEO clinică medicală și un marketing de conținut bun care să te ajute să comunici eficient cu pacienții.

notes002

Călătoria Pacientului, reper în strategia de comunicare

Călătoria Pacientului, reper în strategia de comunicare

Este o realitate faptul că în domeniul medical este necesară empatia și o anume emoție, care să-i ajute pe oameni să prindă curaj pentru a face un consult de specialitate specific unor simptome sau un test genetic, de exemplu, în urma cărora este posibil ca ei să afle lucruri delicate.

Aceștia caută în intimitate, mai întâi, informații pe internet. Dacă au găsit un răspuns satisfăcător, doresc să afle mai multe lucruri și reduc căutările la un număr limitat de clinici medicale. Se informează cu privire la ce presupune consultul / testul, cine sunt specialiștii, ce recomandări au din partea altor pacienți, cât de aproape este clinica de zona în care locuiesc, costuri, disponibilitate ș.a.m.d. Fac comparații între clinici, medici, prețuri și apoi decid. Iar decizia lor se anunță inițial printr-o solicitare suplimentară de informații – pe Chatbot-ul website-ului, pe e-mail, pe rețelele sociale și prin telefon. O dată cu ultimile răspunsuri primite, potențialii pacienți fac programarea. Dacă sunt satisfăcuți de modul cum au fost tratați, de disponibilitatea empatică și conexiunea stabilită în relația medic-pacient și de rezultatele obținute, oamenii recomandă serviciile medicale și devin clienți fideli ai acelei clinici medicale.

Acesta ar fi rezumatul Călătoriei Pacientului către clinica ta și este important de înțeles în detaliu fiecare aspect pentru a putea concepe strategii personalizate de comunicare și de marketing.

Când vorbim de o comunicare eficientă în online, este evident pentru orice clinică medicală că trebuie să țină cont de această călătorie și să își adapteze modul de transmitere a informațiilor în funcție de publicul său țintă.

Atrage pacienții printr-o comunicare accesibilă

Dacă dorești să te bucuri de popularitate pozitivă și să devii un magnet pentru pacienți, este bine să știi că totul începe cu modul în care transmiți o informație scrisă pe website, pe social media și în e-mail-uri.

Multe clinici medicale încă persistă în a publica pe site-ul lor texte care abundă în termeni științifici, dificil de înțeles pentru un om cu studii superioare și, în acest context, este ușor de concluzionat că pentru pacientul cu studii medii, nu mai vorbim de cel doar cu studii gimnaziale sau primare, este cu atât mai greu să înțeleagă.

Conform datelor oferite de Institutul Național de Statistică (INS) privind nivelul de educație al persoanelor cu vârsta de peste 16 ani, în 2022, în România, era înregistrată următoarea situație :

  • în mediul urban: 24,8% aveau studii superioare, 6,7% studii postliceale – specialitate tehnică/maiștri, 39,9% studii liceale, 14,1% studii profesionale, 11,7% studii gimnaziale și 2, 8% studii primare
  • în mediul rural: 4,6% aveau studii superioare , 3,4% studii postliceale – specialitate tehnică/maiștri, 33,8% studii liceale, 30,3% studii gimnaziale, 10,4% studii primare.

Aceste informații statistice oferă o imagine foarte clară despre actualul și potențialul tău client, dar mai ales despre necesitatea de a adapta limbajul în care comunici, pentru ca pacienții să te înțeleagă.

Dacă ne referim la textele ce apar pe site-ul tău sau pe alte canale de comunicare din social media, care îți oferă o deschidere fantastic de mare către publicul larg, atunci lucrurile se complică. Sub presiunea timpului, oamenii caută informații rapide în mediul digital. Modul lor de a căuta este simplist, dar concis. Iar acest lucru înseamnă că tu ești cumva obligat să comunici foarte clar și la obiect informațiile relevante de care au nevoie pacienții.

Cum îți poți da seama singur că un text bun din punct de vedere medical de pe site-ul clinicii alungă pacienții?

Uite un exemplu des întâlnit la diverse clinici medicale.

Pe site există descrierea unui consult genetic conform celor mai înalte standarde de calitate, care poate fi urmat de un test specific patologiei identificate de medicul specialist. Subiectul este abordat în amănunt și într-un articol de blog. O idee excelentă!

Totuși, deși informațiile sunt relevante și răspund multor întrebări, pe care le au oamenii cu privire la sănătatea lor, faptul că în text este folosit din abundență limbajul de specialitate, știintific și rece, acesta îi îndepărtează pe pacienți.

Cum îți poți da singur seama de asta, dacă ești într-o situație asemănătoare?

În primul rând, observi că programările pot fi numărate pe degete pentru acel consult. În al doilea rând, dacă privești cu atenție indicatorii statistici sau ai acces la platforme care îți indică durata vizitei unui utilizator pe site-ul tău, vezi că pagina în care faci descrierea, dar și articolul, au fost deschise și atât. Click-urile, care ar fi trebuit realizate de pacienți în pagina descrierii sau în articolul de blog, ca să îi conducă către alte pagini – cum ar fi Contact, Shop, Oferte, sunt rare sau lipsesc.

De ce? Explicația este simplă! Deși informațiile oferite de tine sunt relevante și de interes, modul în care comunici este deficitar. Textul este departe de a ține cont de pacientul care citește.

Din acest motiv, ai nevoie să comunici pe înțelesul publicului tău țintă, cu empatie și să te conectezi emoțional cu el. Este necesar un limbaj accesibil și prietenos, iar termenii științifici, chiar dacă îi preciezi, pe aceștia este indicat „să îi traduci”, astfel încât oamenii să îi poată asocia cu un lucru cunoscut lor.

Un marketing de conținut te poate ajuta. Rolul acestuia este de a scrie texte clare, concise și persuasive, care vorbesc direct pacientului. Printr-un conținut adecvat sunt evidențiate atractiv serviciile, ofertele, evenimentele, articolele și multe alte lucruri atât pe website-ul tău, cât și în social media.

Prin marketing digital medical îți popularizezi clinica medicală la nivel extins

Metodele de marketing digital  oferă un avans în fața competiției și îți permit să îți faci cunoscută clinica medicală la nivel de masă. Pentru cabinetele medicale mici sau mijlocii, marketingul digital oferă oportunități mai mari de a construi un brand și de a ajunge la potențialii pacienți.

Digital Marketing Benefits

Care sunt beneficiile aduse ție de o gamă completă de servicii marketing digital medical?

  • Atragi mai mulți pacienți prin comunicarea online. După cum am precizat și în articolul „De ce ai nevoie de HipocratSEO?”, 80% dintre oameni caută servicii medicale pe Google, iar 67% dintre români folosesc mobilul ca să afle informații. Deci, în calitate de medic, ar fi o decizie înțeleaptă să renunți la oportunitățile online din ce în ce mai mari? Evident că nu.
  • Este mai ușor de atras publicul potrivit și de realizată o segmentare targetată pentru oferte țintite de servicii medicale (vârstă, sex, educație, profesie, interese ș.a.ș.m.d).
  • Marketingul digital pentru medici este rentabil. Nu toate cabinetele au bugete de marketing semnificative. Cabinetele mai mici întâmpină dificultăți când vine vorba de alocarea fondurilor pentru activități de marketing, ceea ce face ca mediul concurențial să pară neloial. Cu toate acestea, marketingul digital a egalat condițiile de joc pentru toată lumea.  
  • Mai ușor de interacționat și de implicat cu pacienții. Marketingul online oferă o mulțime de oportunități pentru interacțiune și implicare cu pacienții potențiali și existenți: prin Chatbot pe website, prin intermediul canalelor de comunicare din social media( de la cele mai populare – Facebook, Instagram, TikTok, Youtube , până la Whatsapp, SMS, Snapchat și multe altele) sau prin e-mail.
  • Îți dezvolți și îți îmbunătățești reputația online. Branding-ul este necesar pentru succesul pe termen lung al clinicii tale medicale. Pacienții își pot aminti sau nu un produs sau serviciu, dar este posibil să asocieze clinica cu grija și compasiunea pentru ei. 
  • Analizezi concurența și iei decizii informate. O analiză rapidă a concurenței îți spune câți dintre rivalii tăi au implementat strategii de marketing digital, cum ar fi volumul căutărilor pe internet. Trucul este să o faci mai bine decât o fac ei. Instrumentele de marketing digital oferă o mulțime de posibilități ca să experimentezi branding online și să promovezi clinica medicală și serviciile tale unice. 
  • Devii o autoritate medicală prin studiile sau articolele de blog pe care le publici pe website sau le promovezi pe rețelele sociale. Conținutul util și relevant crește gradul de conștientizare a clinicii tale și o poziționează ca lider în informații medicale în comunitate.

Alege HipocratSEO – Serviciul tău de marketing digital medical, și atrage pacienți ca un magnet!

Obține un Audit SEO GRATUIT astăzi și descoperă cum să te clasezi pe prima pagină a Google!

Rezultatul prompt te va uimi, pentru că HipocratSEO îți oferă cele mai bune soluții, care îți vor propulsa clinica pe motoarele de căutare!

Hipocrat SEO - Agentie SEO Bucuresti| Marketing Digital Medical pentru Creșterea Clinicii Tale

Iosif Liviu

CEO și fondator - Hipocrat SEO Agency

Specialist în marketing digital medical

Search

Rețelele noastre sociale

Categories

Menu

Vezi cum te putem ajuta!

Cea mai bună soluție în Marketing Digital Medical
Hipocrat SEO

Postări Asemănatoare

Imbunatateste eficienta clinicii tale medicale cu Hipocrat SEO!

Contacteaza-ne acum pentru o consultatie gratuita si afla cum putem sa te ajutam sa ai succes in lumea online.

Scroll to Top
Scrie-ne direct pe WhatsApp